Cập nhật xu hướng marketing automation hiện nay


November 9, 2020

Share

Đây là thời điểm các nhà tiếp thị cùng nhau nghiên cứu và phát triển chiến lược của doanh nghiệp cho những ngày còn lại của năm 2020. Và họ đã bắt đầu liệt kê danh sách những xu hướng hiện tại. Bạn có tò mò những thứ đã, đang và sẽ diễn ra đối với thế giới email marketing? Hãy kiểm tra và sử dụng chúng hợp lý cho các năm tiếp theo nhé.

Những cú chạm cá nhân vẫn ngự trị tối cao

Email marketing biến cuộc sống của marketers trở nên dễ dàng hơn ở nhiều cách. Bạn không cần phải đợi để gửi email vào đúng ngày, đúng thời điểm. Với sự trợ giúp của automation, bạn đơn giản có thể đặt lịch gửi tự động cho chúng đến đúng người.

Ở cuối chiến dịch, bạn có thể trích xuất kết quả và đánh giá hiệu quả hoạt động của mỗi chiến dịch một cách đơn giản. Tất nhiên, điều này không có nghĩa là tự động hóa sẽ hoàn toàn thay thế con người. Các nghiên cứu cho thấy rằng cá nhân hóa (personalization) là chìa khóa để tăng trưởng sự tương tác đối với khách hàng.

Pic 01.jpg  

CR: MarketSource

CRO trở thành một metric quan trọng

CRO viết tắt cụm từ Conversion Rate Optimization (Tối ưu hóa tỷ lệ Chuyển đổi) là quá trình có hệ thống để tăng tỷ lệ khách truy cập trang web có hành động mong muốn – bằng cách điền vào biểu mẫu, trở thành khách hàng hoặc bằng cách khác. Các công cụ CRO đang ngày càng trở nên quan trọng hơn trong các chiến dịch marketing ngày nay. Công nghệ thực tế ảo cũng được ứng dụng nhiều hơn cho các vẫn đề tương tác trên toàn website, không chỉ landing pages hay các trang bán hàng.

Nội dung là phần không thể thiếu

Các nội dung chí mạng là một xu hướng không bao giờ lỗi thời. Mọi doanh nghiệp đều cần có “killer content” cho riêng họ. Blogs vẫn luôn liên quan và có rất nhiều người đọc online khi họ tìm kiếm bằng các công cụ tìm kiếm. Năm 2020, content được đánh giá là có tihns mục tiêu cao, tương tác từng phần. Bạn có thể thêm cái này vào trong email tự động của bạn như một phương tiện cung cấp giá trị cho leads.

Find ways to make them come back

We know that at some points that lead they become disengaged for many reasons. While thinking of figuring out those reasons, you need to focus on getting them back instead.

Automation makes it easier to reconnect with your disengaged customers. As an example, you can send an automated cart emails imploring your customers to come back. Sending campaigns that remind them to stock-up or re-order before they ran out of a certain product is simple but helpful across other industries.

Don’t Stop Sending Transaction Emails

Transactional emails are like part of the daily grind in email marketing. These are password reset emails, receipts, purchase product confirmation, shipping and delivery confirmations to name a few.

Essentially they are the emails that the customers anticipate to receive and feel secure doing business with a company. They want to know if their order went through, when it will get there and track their orders. If they made a change to their account they want to get confirmation of that.

Transactional emails like those are high in open rates because they are important emails that customers don’t want to miss out on.

Automated email list Saves time and Get Higher Leads

Everyone wants to have a qualified lead and through segmentation will help you achieve it,

Nurturing your leads and boosting the relationships until the leads make a purchase.

Increase in Visual Automation Workflow

The visual automation workflow builders are ideal for those who are more visual learners.

Like setting up a welcome registration email automation below.

Personal Data Consent is still the Forefront

With respect to GDPR rules, it is important that we have the consent of our customers for us to send the emails that they would want to hear. With the kick off of General Data Protection Regulation last May 25th, 2018, companies got busy asking their customers to review and ask for their consent in what kind of emails they wanted to receive from you. This compliance will be around and it is best that you will have no legal sanctions under this rule.

It is also more strategic in the sense that you give your customers the right to opt out anytime if they are no longer engaged in your business. You may send ask them to re-engage before that even happens. If your email campaigns are relevant and can resonate to their values then you are in a safe place. You will have a loyal customer if you pull this off.

Final words…

Every digital marketer wants to be in the know with the latest trends to scale up their business.

It takes knowledge and experience to know what works for you and what doesn’t work for you.

With the help of AI, it will give you clearer data that reflects on your campaign report and map out your email marketing strategy.

Another year to celebrate, learn and grow your business exponentially with the help of this email marketing trends this 2019.