E-Commerce Email Marketing – Phần 2: Lộ trình tiếp thị qua email thương mại điện tử


November 18, 2020

Share

Chúc mừng bạn vì đã ở lại với chúng tôi đến phần 2 của chuỗi bài viết E-Commerce Email Marketing! Nếu bạn đã bỏ lỡ các phần trước, hãy theo dõi lại ở các đường dẫn dưới đây:

Bây giờ là thời điểm để bắt đầu tạo ra những emails, và cũng là nơi những điều thú vị bắt đầu.

Chúng tôi chia nhỏ phương pháp tiếp thị email thương mại điện tử thành ba giai đoạn:

  • Giai đoạn 1: Tạo sự chú ý – Những người đã đăng ký phiếu giảm giá, hướng dẫn, v.v. nhưng chưa mua bất kỳ thứ gì. Mục tiêu của Giai đoạn 1 là khiến họ mua hàng đầu tiên.
  • Giai đoạn 2: Tham gia tương tác – Những người đã mua một hoặc một số sản phẩm. Mục tiêu của Giai đoạn 2 là khiến họ tiếp tục tương tác và mua lại nhiều lần theo thời gian.
  • Giai đoạn 3: Tái kích hoạt – Những người đã ngừng mua và ngừng mở và nhấp vào email. Mục tiêu của Giai đoạn 3 là khiến mọi người kích hoạt lại bằng cách mua thứ gì đó, mở email hoặc nhấp vào liên kết.

Bây giờ, mỗi giai đoạn sẽ tương ứng các chiến dịch email và phương pháp kích hoạt khác nhau để đạt được mục tiêu của giai đoạn đó.

Ví dụ:

  • Trong Giai đoạn 1, chúng tôi sẽ gửi một email chào mừng được thiết kế để chào đón họ đến với gia đình, truyền bá họ vào thương hiệu của chúng tôi và khuyến khích họ thực hiện lần mua hàng đầu tiên.
  • Trong Giai đoạn 2, chúng tôi sẽ tối ưu hóa email giao dịch của mình để cung cấp các đề xuất sản phẩm dựa trên những gì họ vừa mua.
  • Trong Giai đoạn 3, chúng tôi sẽ gửi một chiến dịch tái tương tác và hủy đăng ký những người họ không phản hồi.

Bạn sẽ được nghe thêm về các chiến dịch này (và tất cả các chiến dịch tuyệt vời khác mà bạn có thể tạo) trong giây lát.

Đầu tiên, đây là một hình ảnh hữu ích liệt kê tất cả các chiến dịch email mà chúng ta sẽ cùng nhau tạo ra:

The three stages of ecommerce email marketing

Điều tuyệt vời nhất là gì?

Với Taximail, bạn có thể thiết lập chúng một cách hoàn toàn tự động, và chúng sẽ tiếp tục mang đến doanh số cho bạn mãi mãi.

Bây giờ, không cần phải nói thêm, hãy bắt đầu với các chiến dịch thực tế!

Giai Đoạn 1 – Tạo Sự Chú Ý: Email chào mừng

Bạn có biết rằng 74,4% người tiêu dùng mong đợi một email chào mừng khi họ đăng ký vào danh sách gửi thư của một công ty?

Did you know that 74.4% of consumers expect a welcome email when they subscribe to a company’s mailing list? ~John McIntryeDo kỳ vọng này, trung bình những người đăng ký nhận được email chào mừng cho mức độ tương tác cao hơn 33% so với những người đăng ký không nhận được email chào mừng.

Mức độ tương tác này dẫn đến số lần mở nhiều hơn bốn lần và số lần nhấp nhiều hơn năm lần so với quảng cáo bản tin hàng loạt tiêu chuẩn. Cuối cùng, điều này có nghĩa là các email chào mừng có nhiều hơn gấp 3 lần số giao dịch và doanh thu trên mỗi email so với các chương trình khuyến mãi thông thường.

1.1. Thiết lập

Email chào mừng có một số thành phần làm cho nó hiệu quả. Hãy xem xét từng cái riêng biệt.

Dòng tiêu đề

Dòng chủ đề yêu thích của chúng tôi là “Chào mừng bạn đến với gia đình (vui lòng đọc)”, tuy nhiên bạn có thể điều chỉnh dòng này thành các biến thể như “Chào mừng bạn đến với BRAND_NAME” và “Xin chào, (từ BRAND_NAME)”.

Điều quan trọng là để khách hàng nhận thức được đó là một email chào mừng khi học đọc sơ qua tiêu đề.

Câu chào

Trước khi bạn làm bất cứ điều gì khác, hãy chào họ. Chào mừng họ đến với gia đình. Bạn có thể làm điều này bằng cách nói “Chào mừng” hoặc “Xin chào”.

Tuyên bố về thương hiệu & USP (Unit selling proposition)

Sau khi bạn đã chào đón họ, đã đến lúc bắt đầu quá trình tuyên truyền thương hiệu. Không có cách hoàn hảo để làm điều này. Bạn có thể làm điều đó bằng cách liệt kê một vài gạch đầu dòng về điều khiến bạn trở nên đặc biệt hoặc bằng cách thêm một vài câu hoặc một đoạn văn bản sao chép về điều tương tự.

This is the place to explain…

  • Điều gì đã làm bạn trở nên đặc biệt?
  • Tại sao tôi nên mua sắm với bạn thay vì đối thủ cạnh tranh của bạn?
  • Mua sắm cùng bạn sẽ mang lại kết quả lý tưởng nào?

Bạn sẽ thấy cách các công ty khác đang làm điều này trong các ví dụ bên dưới.

Chuyện gì xảy ra tiếp theo?

Khi bạn đã nói với họ điều gì khiến bạn khác biệt, bạn cần giải thích những gì họ mong đợi từ email của bạn.

  • Bạn sẽ gửi email cho họ mỗi ngày chứ?
  • Hàng tuần?
  • Email của bạn bao gồm nội dung gì?
  • Khi nào bạn có doanh số?

Các chi tiết sẽ khác nhau giữa các công ty, nhưng mục tiêu là giống nhau: cho họ biết điều gì xảy ra tiếp theo để họ biết những gì mong đợi từ bạn.

Đưa ra một đề nghị không thể cưỡng lại

Một số lượng đáng ngạc nhiên các công ty bỏ qua bước này. Họ đã làm việc chăm chỉ và nỗ lực để tạo ra một email chào mừng tuyệt đẹp, nhưng họ lại bỏ qua phần có lợi nhất – phiếu mua hàng.

Bất kể bạn có cung cấp bất cứ thứ gì để đổi lấy địa chỉ email của họ hay không, bạn nên gửi cho họ một lời đề nghị trong email chào mừng. Nếu bạn không muốn giảm giá cho họ, hãy cung cấp cho họ giao hàng miễn phí, một món quà miễn phí hoặc một số điểm.

Chỉ cần cung cấp cho họ một cái gì đó và đảm bảo rằng bạn truyền đạt nó rõ ràng trong email với văn bản lớn, in đậm và một nút nổi bật.

Promote Your Social Profiles

Cuối cùng, thêm liên kết đến hồ sơ xã hội của bạn ở cuối email – cho dù điều này có nghĩa là các biểu tượng xã hội được liên kết với hồ sơ của bạn trên mỗi nền tảng xã hội (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, …) hay yêu cầu họ Like / Follow / Kết nối với bạn trên nền tảng đó.

Tuy nhiên, đây không phải là một tính năng chính trong email chào mừng của bạn và có lẽ tốt nhất nên để chuỗi nuôi dưỡng khách hàng tiềm năng làm điều đó (sẽ sớm có thêm thông tin về điều đó).

1.2. Các ví dụ về email chào mừng

Ví dụ 1. Aritzia

Welcome email from Aritzia

Hãy nhìn xem điều gì đang xảy ra.

Đầu tiên, có chữ “Hi” lớn ở trên và bên trái. Thứ hai, nó xác nhận người đăng ký là người mới bằng cách nói, “Vì bạn là người mới ở đây, chúng tôi rất muốn…”. Đó là khi họ bắt đầu quá trình truyền bá thương hiệu.

Họ thậm chí đã đưa một số cá tính vào sự kết hợp bằng cách nói những điều như, “Dịch vụ khách hàng là tên đệm của chúng tôi.”
"Any incentive is better than no incentive."

Đầu tiên, email được thiết kế để trông giống như một trang web (bạn có thể làm điều này dễ dàng với Taximail). Bạn đã có biểu trưng ở trên cùng, một thanh menu dẫn đến các danh mục cửa hàng chính và sau đó là nội dung của email.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Kiểm tra kỹ xem nó trông như thế nào với hình ảnh bị vô hiệu hóa (văn bản dường như được mã hóa cứng trong hình ảnh và điều này là xấu).
  • Cung cấp một số hình thức khuyến khích để khuyến khích mua hàng đầu tiên (nếu họ không thể giảm giá, họ có thể cung cấp giao hàng miễn phí cho tất cả các đơn đặt hàng trên 100 đô la – bất kỳ khuyến khích nào tốt hơn là không có khuyến khích).

Ví dụ 2. Art.com

Welcome email from Art.com

Đây là Art.com với một email tuyệt vời.

Lưu ý tiêu đề trước “Giảm giá 20% cho toàn bộ đơn đặt hàng của bạn”? Điều đó sẽ xuất hiện bên cạnh dòng tiêu đề. Giống như ví dụ trước, họ tạo thành phần “chào mừng” của mặt trước và trung tâm email. Họ đã làm rất tốt để đưa ra khuyến khích “NHẬN GIẢM GIÁ 20% TOÀN BỘ ĐƠN HÀNG CỦA BẠN.”

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Thêm 1-2 câu truyền đạt thương hiệu. Tại sao Art.com lại khác biệt? Tại sao tôi muốn mua sắm tại Art.com thay vì các đối thủ cạnh tranh của họ?
  • Thay đổi thiết kế của khuyến khích. Thêm một đường viền xung quanh nó. Có thể là một đường viền đứt nét, với một bóng đổ để làm cho nó bật ra khỏi trang. Mục đích đơn giản là làm cho nó nổi bật hơn.

Ví dụ 3. Bonobos

Welcome email from Bonobos

Bonobos tạo ra những email tuyệt đẹp – và chúng rất hiệu quả.

Trong email chào mừng này từ Bonobos, họ đã chọn lược bỏ mọi thứ và giữ cho nó đơn giản. Bạn sẽ thấy cùng một thiết kế cơ bản – biểu trưng, ​​menu với các danh mục, sau đó là nội dung.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Thêm 1-2 câu truyền đạt thương hiệu. Cá nhân tôi không biết nhiều về Bonobos, vì vậy nếu tôi nhận được email này, tôi sẽ không vui lắm.
  • Hãy cho tôi biết điều gì khiến chúng trở nên tuyệt vời và tại sao tôi nên hào hứng với việc mua hàng của chúng. Cách dễ dàng để làm điều này là lấy một vài dòng từ Trang Giới thiệu.
  • Chủ động đề xuất sản phẩm – Trừ khi tôi đã biết mình muốn mua gì, có lẽ tôi sẽ không nhấp vào “Mua ngay bây giờ” và duyệt qua trang web của họ. Nhưng nếu họ cho tôi xem một bức ảnh về thứ mà tôi có thể yêu thích, chẳng hạn như “áo khoác ngoài” (từ trang chủ của họ), thì tôi sẽ hứng thú hơn.

Ví dụ 4. Fab

Welcome email from Fab

Đây là một email tuyệt vời từ Fab. Nó đơn giản, rõ ràng và dễ hiểu. Nó nêu bật những lợi ích của Fab trong tiêu đề (giao hàng miễn phí, trả hàng miễn phí, đảm bảo). Thêm vào đó, họ đưa một chút nội dung về thương hiệu vào email.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Thay vì kêu gọi mọi người tải xuống Ứng dụng di động Fab, hãy thử gửi họ đến một sản phẩm nào đó. Hoặc, nếu ứng dụng tạo ra chuyển đổi tốt hơn, hãy thêm một số bản sao giải thích lợi ích của việc sử dụng ứng dụng.
  • Chỉnh sửa thông điệp thương hiệu để cụ thể hơn. Hiện tại, nó không có nghĩa gì cả. Hãy thử đề cập đến các sản phẩm, danh mục hoặc loại khách hàng cụ thể (ví dụ: đàn ông và phụ nữ trên 40 tuổi yêu thích Fab!).

Ví dụ 5. Huckberry

Huckberry welcome email

Huckberry có email chào mừng của họ. Rõ ràng và bắt mắt với hình ảnh. Và nó giải thích mục đích của các email, cũng như thương hiệu. Sau khi đọc email này, bạn biết chính xác những gì mong đợi từ Huckberry (doanh số bán hàng vào thứ Ba và thứ Năm kéo dài bảy ngày) và điều gì khiến chúng trở nên đặc biệt.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Thay vì các biểu tượng sản phẩm chung chung (Grooming Essentials, v.v.), hãy đưa ra đề xuất sản phẩm cụ thể, với một liên kết nhỏ đến danh mục.
  • Thêm “(vui lòng đọc)” vào dòng chủ đề.

Ví dụ 6. J.Crew

J.Crew welcome email

J.Crew đang làm rất nhiều điều đúng đắn với email này. Chữ “HELLO THERE…” lớn ở trên cùng. Giải thích về nội dung của các email. Nhưng họ đang thiếu một số thứ…

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Khuyến khích ở đâu? Không có đề nghị nào trong email này. Thêm một số loại đề nghị. Giảm giá. Giao hàng miễn phí cho các đơn đặt hàng trên $ 50. Một món quà miễn phí. Có còn hơn không.
  • Lời kêu gọi hành động (CTA) “Xem điều gì đang xảy ra trên JCREW.com” yếu. Điều đó giống như bảo tôi đi kiểm tra tủ lạnh của bạn để tìm bánh quy. Tôi cảm thấy kỳ lạ khi làm điều đó. Thay vào đó, hãy tự lấy đĩa bánh quy, đặt trước mặt tôi và hỏi tôi xem tôi có muốn ăn một chiếc không. Nói cách khác, thay vì những CTA mơ hồ, nhàm chán, hãy cung cấp cho tôi một vài điều cụ thể.

Ví dụ 7. Mack Weldon

Mack Weldon welcome email

Đây là một email gợi cảm từ Mack Weldon. Lưu ý cách tiêu đề “BẠN KHÔNG PHẢI ĐỌC NÀY” khiến bạn muốn đọc thêm. Sau đó, khi bạn tiếp tục đọc, sẽ có một số diễn đạt tinh tế về thương hiệu, với một chút cá tính được đưa vào.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

Đến giờ, bạn có thể biết những gì tôi sẽ nói…

  • Email này cần một lời đề nghị! Các email chào mừng tạo ra doanh thu giúp ai đó mua hàng dễ dàng và thú vị. Thông điệp thương hiệu và truyền đạt chỉ là một phần của email chào mừng.

Ví dụ 8. Michaels

Michaels welcome email

Hầu hết thời gian, tôi thích email từ Michaels, một cửa hàng đồ dùng nghệ thuật.

Đây là một email chắc chắn, với hầu hết các yếu tố chính của một email chào mừng tuyệt vời. Chúng tôi hoan nghênh. Một số bài giảng thương hiệu nhẹ. Thiết kế dễ đọc. Và tất nhiên, một đề nghị tuyệt vời đối với phía dưới.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Điều duy nhất tôi muốn thay đổi trong email này là cách truyền đạt thương hiệu. Tôi sẽ thêm một đến hai câu giải thích cụ thể tại sao Michaels lại khác biệt và điều đó có ý nghĩa gì đối với tôi với tư cách là một khách hàng tiềm năng.

Ví dụ 9. Tradesy

Tradesy welcome email

Nếu bạn đã đọc đến đây, bạn có thể tự phê bình email này. Bạn có thể nói rằng đó là một email tốt. Rằng nó chào đón mọi người. Điều đó khiến họ trở thành một đề nghị. Thiết kế phù hợp với “email lý tưởng” của chúng tôi. Và bạn đã đúng. Làm tốt lắm, Tradesy.

Chúng ta sẽ cải thiện như thế nào?

  • Email này cần một số thông tin về thương hiệu. Bạn không thể cho rằng ai đó tham gia vào danh sách gửi thư của bạn biết mọi thứ về bạn. Bạn muốn sử dụng nó như một cơ hội để giáo dục họ.

 

Stage 1 – Interested: Lead Nurture

When was the last time you received an email from your favorite brand that wasn’t trying to sell something?

If you’re like most people, it has probably been a while. Hell, maybe you’ve never received a nurture email.

While nurture emails come in all shapes and sizes, the quality that they all have in common is that their primary goal is not to sell something. Sure, they might link to products, and even “soft sell,” but they’re not the typical promotional emails most companies send.

This is a shame because nurture emails and campaigns work.

Set Up

Nurture emails all share one quality: their goal is not to sell.

If you keep that in mind, you’ll be a good “nurturer.”

Think about it this way…

Your customers have other problems in their lives aside from the problems that your product solves. Most companies focus solely on selling their products. They don’t care about the other problems their customer has.

Your customers have other problems in their lives aside from the problems that your product solves. ~John McIntryeAnd herein lies the opportunity.

Since most companies (including your competitors) aren’t nurturing subscribers and leads, if your company does nurture leads, who do you think customers are going to choose when it comes to buying products to solve their problem?

Here are some specific ideas for your nurture emails:

Brand Indoctrination

One of the best things you can do with nurture emails is to continue your brand indoctrination process.

Ideally, all the following ideas should be designed to fit into and reinforce your brand.

Education

I speak to a lot of online retailers and ecommerce companies who don’t believe that it’s possible to educate their prospects and customers. They’re selling kitchen knives, or soap, or automotive parts. They can only write so many emails about their products… and then what? They run out of ideas.

But you don’t have to run out of ideas.

For example, take kitchen knives. You could write emails about:

  • The evolution of the kitchen knife (from 200 BC to now).
  • Why expensive kitchen knives matter.
  • Do high-quality kitchen knives affect how your food tastes?
  • How can you use different types of kitchen knives?
  • Here’s the knife that Jamie Oliver uses.

The trick is to think of all the related stories, ideas, and questions that people would find interesting.

Let’s try something else… something boring… like bathroom soap:

  • 17 dangerous chemicals in household soaps (and 1 brand that doesn’t have these chemicals).
  • How soap has changed over the ages.
  • Did kings have soap 500 years ago?
  • How soap was invented.
  • The 5 best soaps for soft skin.
  • Does the soap you use matter, or is it all the same?

…you get the idea.

Did you notice how each of these ideas leads naturally into a pitch for a product?

If I write an email about the five best soaps for soft skin, I can link to five soaps on our store.

If I write about the knife that Jamie Oliver uses, I’ll make sure we link to it in the email.

Despite the opportunity for selling, it doesn’t feel like a pitch and, therefore, doesn’t leave people with a sour taste in their mouth.

Entertainment

Funny cat videos, songs you’re listening to around the office, the latest joke you heard… it’s all fair game for entertainment in nurture emails.

Of course, what you can share will depend on your brand, but keep in mind that providing entertainment is a great way to stand out from the hordes of boring companies out there.

Stories

One of my favorite types of nurture emails are stories.

You can tell stories about your business, where and how it got started, and what drives you today. You can also tell stories about your employees and your customers.

Customer stories are great; however, you need to be careful to avoid over-selling the testimonial or story.

Sequence Examples

Let’s put all of this together.

Here’s what a five-email nurture campaign might look:

Email 1 – Welcome to the family (please read)
Email 2 – Brand indoctrination Part 1 (100 word brand story, with open loop)
Email 3 – Brand indoctrination Part 2 (100 word brand story, with open loop)
Email 4 – Educational email
Email 5 – Cool video

This is in addition to promotional emails, which should be going out on a regular basis, too.

The best frequency of emails will vary by company. Provided you’re sending promotional emails one to two times a month, send the nurture campaign every seven days.

Lead Nurture Email Examples

Example: Citrix

Citrix lead nurture email

While Citrix isn’t an online retailer of physical goods, this is a good example of a nurture email.

In this email, Citrix is promoting a whitepaper — a free digital report on how to manage teams. Anyone who downloads this whitepaper and consumes it will be further sold on the benefits of Citrix.

While Citrix might not sell itself directly in the whitepaper, the whitepaper positions Citrix as an expert in the eyes of the reader.

How to improve it:

  • Add a section with the header “In this whitepaper, you’ll discover:” and three bullets on the three top outcomes the subscriber wants. This will make the email more scannable for people trying to get through their inbox as fast as possible.

Example: Exposure

Exposure lead nurture email

This email from Exposure, a photography company, is a great example of a nurture email.

Being a photography website, they’ve done well to incorporate beautiful imagery into the email. However, they’ve also maintained the mobile-compatibility, as well as the communication even if you get rid of the images.

How to improve it:

  • Change the “Read The Whole Story” buttons to orange, or some other color that stands out. The current grey buttons they’re using are difficult to see and blend into the background.

Example: Fandango

Fandango lead nurture email

This is a decent lead nurture email from Fandango.

Instead of selling their movie tickets, they’re emailing about The Academy Awards. They’ve done well to use the blue button on the dark red background as this makes it stand out.

How to improve it:

  • The headline may be hard to read for some people. To increase readability, make the background dark and the headline lighter.
  • I love movies, but I don’t particularly care about The Academy Awards. If I got this email, I wouldn’t click through to the website. So they could improve this by improving the targeting and only sending this to people who are interested in The Academy Awards.

Example: FiftyThree

FiftyThree lead nurture email

What a wonderful email from FiftyThree!

The design is top-notch, with the important things featured front and center. The logo and menu are there, but they’re not overpowering the email.

What’s great about this email is that it sells the notebook, while also maintaining a “nurture-y” feel. It leads with a video, and instead of talking about the notebook, it leads with the inspiring “bring ideas to life.”

If I received this email, I would probably pause, scroll through it, and maybe even watch the video, just to see if I’d like to get one of these notebooks.

How to improve it:

  • The sort of person who would buy a notebook from FiftyThree is the sort of person who likes to read. So, give them stuff to read. Throw in some bullets on who it’s for, on what it does for me, and how my writing experience will change.

Example: Harry’s

Harry's lead nurture email

This email from Harry’s is a great example of how simple nurture emails can be.

Harry’s sells face wash, a mostly boring product. Most people would throw up their hands and tell me that they have nothing to write about if they had to write about face wash.

But here is Harry’s, making it work.

I don’t wash my face with face wash. But if Harry’s showed me why washing my face was worth it, and how I could do better, then I might sign up and grab some.

This is something to keep in mind with your nurture emails. Use your copy to create situations and trigger the pain that leads someone to buy your product.

For example, if you’re selling face wash like Harry’s, send nurture emails that educate people on why face wash is essential to a healthy lifestyle, and why most face wash products are dangerous. That leads naturally into a pitch for Harry’s.

How to improve it:

  • More teaser copy! To get more clicks on the content, Harry’s should tease people more about the content. In this article, you’ll discover… Then add three bullets on what they’ll discover.
  • The content landing pages should be optimized for conversions.

Example: Huckberry

Huckberry lead nurture email

I’m always impressed by Huckberry emails.

In this email, Andy, one of the co-founders of Huckberry, introduces one of their partners. But instead of doing it in a boring, drab, salesy way, he does it by telling a story about how he met the founders of the company. Facts tell and stories sell!

In this case, the subscriber is brought into the story in a way that he or she will identify with the brand being introduced. "Facts tell and stories sell."

How to improve it:

  • This email would be better with a headline, but only if it fits with the Huckberry brand. My gut says it does… if done in a subtle way. The addition of a headline improves scannability.

Example: Michaels

Michael lead nurture email

Michaels is back with another solid email.

In this email, they continue re-selling the subscriber on their emails, expand on some ideas from their welcome email, and provide links to the different areas of the website.

The headline at the top is a nice addition and gives me a way to evaluate the contents of this email fast — while I’m scanning through my inbox.

How to improve it:

  • Like the Michaels welcome email above, Michaels should add more supporting copy in this email. While this email here does a great job of selling their email newsletter, it doesn’t do a great job of selling Michaels as a brand and company.

Stage 1 – Interested: Promotions for First Purchase

This is the easy part.

You’ve welcomed your subscribers into your tribe. You’ve warmed them up with content, brand indoctrination and more. You’ve even made a few “soft offers” to people in the content of your emails.

Now it’s time to sell and sell hard.

The goal?

Get people to make their first purchase.

Set Up

Creating promotions is relatively straightforward.

Pick an offer

Create an email

Send it out.

However, depending on the size of your database and operation, you may want to segment people.

For example, you could target people who have only visited specific categories on your website, thereby displaying their interest in a specific type of product.

Ideas for your offers:

  • Instead of a blanket discount, require people to purchase a certain amount, such as $100. Offer 20% off on all orders over $100.
  • Offer free shipping for a limited time, or only on orders over a certain amount.
  • Overstocked on a certain item? Offer it as a gift to customers who spend a certain amount.
  • Offer points, or some kind of reward-based system to encourage purchases.

Also, whenever you make some kind of special offer, include a reason for the offer. Don’t offer a discount for no reason. Instead, tell them it’s because you bought too many and now you need to clear space in your warehouse.

Your conversions will improve if you provide a reason for the special offer.

Finally, you can (and should) hit this on both automated and manual fronts.

Take the nurture sequence from the last section:

Email 1 – Welcome to the family (please read)
Email 2 – Brand indoctrination part 1 (100 word brand story, with open loop)
Email 3 – Brand indoctrination part 2 (100 word brand story, with open loop)
Email 4 – Educational email
Email 5 – Cool video

Each of these emails should have “soft offers” for products on your website, again, to encourage the first purchase.

And if you offered an incentive for the signup, your welcome email will contain the coupon code and a big, bright, shiny button for purchase.

The educational email should lead into a soft-sell. For example, tell the story of the origin of the kitchen knife, and finish the story by mentioning that you have the most modern and up-to-date kitchen knives, which retain the lessons of the past. Then add a link to purchase.

The cool video should relate to your products somehow — or it should be embedded on your website (on your blog) and be surrounded with links, images, and so on, that lead people to other sections of your website to make a purchase.

Next, add a timed promotion:

Email 6 – Limited time offer (ie. 48 hours)
Email 7 – Limited time offer (ie. 24 hours left)

Finally, depending on what email software you’re using, you can set up page triggers. So, if a subscriber who hasn’t purchased yet visits a specific category but doesn’t buy, you can send them a quick discount offer (or just a reminder) to grab something from that category.

Promotional Email Examples

Example: Apple

Apple promotional email

For the most part, Apple does a great job with their email marketing (though I’ve seen a few blank emails from them due to too many images).

In this email, the image is eye-catching, and the targeting is relevant (it’s Valentine’s day soon). The button is easy to find.

How to improve it:

  • The headline is too clever. It’s trying too hard. I have to think to understand it. They’d get better results by using something more direct, like “iPod Touch For Valentine’s Day?”.

Example: Bonobos

Bonobos promotional email

Here’s a great example of a text-based email, that sells, and comes with personality.

Bonobos nails it with this one. It stands out, precisely because it’s not what you’re expecting from a company like Bonobos. The CTA is clear. And everything is easy to read.

How to improve it:

  • This email is a drab mix of grey and white, and that means a bright orange or blue (or some other bright button) would stand out like nothing else. Change the buttons to orange or similar to highlight them and make them stand out. It’s a small change, but I can’t find anything else to dislike about this email.

Example: Jet

Jet promotional email

Jet has come out of nowhere.

In this email, they lead with some personality and pop culture (do you know that song?) and make it dead obvious what they want you to do next. There’s plenty of whitespace. The text is easy to read. It’s easy to glance at this email and know if it matters to me or not.

How to improve it:

  • Add a menu below the logo that links to the most popular categories in store.
  • Add images and product suggestions below the button, in case I’m in the mood to browse through the email some more. Right now, it might be too short to catch my attention properly. It’s tough to say too much in an email (since I can leave at any time), but it’s frustratingly easy to say too little.

Example: Julep

Julep promotional email

Julep, a company that sells beauty products and nail polish, nails (pun intended) this promotional email.

They’ve got the elements that matter. Menu. Clear text. Obvious button. And they’re not trying to be clever or cutesy with it.

How to improve it:

  • The design makes you focus on the center circle. But this means some people won’t see that Julep is offering a free gift on orders over $50. This free gift offer should be featured in the white circle, above the button, so that more people can see it.
  • Product images and suggestions. If I’m in my inbox and I’m looking for distraction, I might open this email and want to read more. But if I have to click through to the website, I’m probably just going to hit “Archive” or “Delete.”

Example: Memebox

Memebox promotional email

Here’s an email after my own heart — I got my stripes in the copywriting world, so text emails always make me smile.

In this email, Memebox promotes their Korean beauty products using more text than most companies would. They’re doing a lot right with this email. Simple, clear offer. Big button. Supporting copy.

How to improve it:

  • While the use of text in this email is great, bunching it into one large paragraph isn’t. Memebox should add a few line breaks to make their “wall of text” more readable.
  • Also, the addition of a blue text link to the paragraph might bump the CTR by a few points.

Example: Twist

Twist promotional email

Twist. Epic product. Epic emails. What is it, you ask? Simply the coolest thing ever. LED light bulbs that double as speakers, so you can “play music in every room of your house.”

See that headline at the top? That’s a great example of a simple, straightforward headline. It’s not trying to be cutesy or clever. It tells you exactly what you get from Twist: the ability to “play all of your music in every room of the house.”

What else is this email right?

It contains a nice promotion ($50 off a speaker three-pack — normally $149). It includes supporting copy (“A speaker system without the pesky wires”) and brand indoctrination (“Our bulbs are rated to last over 35,000 hours”).

How to improve it:

  • The only thing I would change with this email is perhaps add more supporting copy or a testimonial. The premise seems a little unbelievable and gimmicky, so adding a proof element like a testimonial might add considerable trust.

We’ve reached the end… Part 3!